آموزش حرکت دست و پای آدمک به روش فریم فریم در فلش

آموزش فلش

آموزش حرکت دست و پای آدمک به روش فریم فریم در فلش

یکی از روشهای ساخت انیمیشن روش فریم به فریم است .در این روش برای به حرکت درآوردن یک سمبل یا شکل آن شکل را در فریم های مختلف و پشت سرهم قرار می دهیم و سپس در هر فریم تغییرات مورد نظرمان را بر روی شکل اعمال می کنیم. زمانی که فریم ها به ترتیب و پشت سرهم نمایش داده می شوند سمبل ما در حال حرکت دیده می شود.

برای یادگیری مراحل آموزش حرکت دست و پای آدمک به روش فریم به فریم در فلش در ادامه با ما همراه باشید.

۱-برنامه فلش را باز کرده  و یک استیج با ابعاد دلخواه ایجاد کنید.

۲-درپنل  timeline درلایه اول وفریم اول با استفاده از ابزار خط و دایره با ضخامت ۱۵ همانطور که در فیلم مشاهده می کنید یک آدمک رسم می کنیم .

۳- در مرحله بعد بر روی فریم دوم  کلیک راست کرده و گزینه insert keyframe  را انتخاب می کنیم تا محتوای فریم اول در فریم دوم هم تکرار شود.

۴-در این مرحله نوبت به چرخش و تغییر جهت دست و پای آدمک می رسد تا بتوانیم آدمک رو به حرکت در بیاوریم برای این کار از ابزار free transform که مختص چرخش و تغییر جهت و اندازه اشکال هست استفاده می کنیم وهر کدام ازدست هاو پاهای آدمک رو جداگانه انتخاب کرده و به طور دلخواه در جهات مختلف حرکت می دهیم .

۵-مراحل ۳و۴ را در فریم های بعدی تکرار می کنیم .تعداد فریم ها هم بستگی به سلیقه شخصی و دفعات تکرار حرکت های شما دارد .

۶- از پنل properties و از قسمت fps تعداد فریم های قابل نمایش درهر ثانیه رو می توانید تغییر دهید.اگر تعداد فریم ها را زیاد کنید سمبل ما با سرعت بیشتر حرکت می کند و اگر تعداد فریم ها کم باشد سرعت حرکت کم می شود.

۷-با انتخاب گزینه test movie از منوی control  نتیجه کار را مشاهده نمایید.

برای آشنایی بیشتر با روند کار می توانید ویدیوی آموزش حرکت دست و پای آدمک به روش فریم به فریم در فلش را رایگان دانلود و تماشا کنید:

هرگونه کپی برداری از ویدیوها و مقالات سایت فقط با ذکر منبع مجاز است.

مطالعه بیشتر