آموزش ایجاد اکولایزر در افترافکت

بازدید: 2012 بازدید

ایجاد اکولایزر

آموزش ایجاد اکولایزر در افترافکت

یکی از قابلیت های خوب افترافکت دارا بودن افکت اکولایزر هست یعنی شما به سادگی می تونید یک اکولایزر ساده را با افکت یا جلوه ویژه اسپکتروم ایجاد کنید. برای انجام اینکار کافی هست مراحل زیر را انجام دهید:

۱. افترافکت را بازکنید و یک پروژه جدید در آن ایجاد کنید. سپس از طریق منوی File=>import=>file یک فایل موسیقی را وارد افترافکت کنید. و به اندازه مدت زمان (Duration) فایل صوتی یک تدوین یا کامپوزیشن از منوی compotition=>new compotition ایجاد کنید.
یا فایل صوتی را روی دکمه Create a new compotition در پنل پروژه بکشید تا افترافکت به صورت خودکار یک تدوین به اندازه طول فایل صوتی ایجاد کنه.
اگه دوست داشتید می تونید از طریق منوی Compotition=>Compotition Settings اندازه تصویر را به دلخواه عوض کنید.

۲. بعد از ایجاد کامپوزیشن به اندازه طول تصویر یک لایه solid ایجاد کنید. لایه solid یک لایه خالص رنگ هست که در اینجا ما از این لایه برای نگه داشتن افکت اسپکتروم استفاده می کنیم.
برای ایجاد لایه solid از منوی layer=>new=>solid را انتخاب کنید. روی دکمه Make Comp Size کلیک کنید تا طول این لایه برابر طول تدوین موجود شود. رنگ این لایه را من ترجیحاً سیاه انتخاب کردم تا رنگ های اکولایزر بعدا جلوه بهتری داشته باشند.
۳. حالا نوبت قرار دادن افکت صوتی Audio Spectrum روی لایه سولید هست. پس از منوی Effect=>Generate=>Audio Spectrum را انتخاب کنید.
البته قبل از آن لایه سولید را انتخاب کنید تا به طور خودکار روی لایه سولید قرار گیرد. حال باید از طریق پنل effect control فایل صوتی را به افکت مون معرفی کنیم و تنظیمات افکت را به دلخواه خودمون تغییر بدیم تا اونجور که دوست داریم اکولایزرمون خوشگل بشه.

من از تنظیمات زیر استفاده کردم شما هم اگه دوست داشتید از این تنظیمات استفاده کنید:

Audio layerنام فایل صوتی را انتخاب کنید
Start point۱۲,۶۳۰
End Point۱۹۳۶,۶۳۰
Start frequency۱
End frequency۸۰۰
frequency bands۱۵۰
Maximum Height۳۰۰۰
Audio Duration۹۰
Tickness۶.۸
Inside Color۰۰FF00#
Outside Color#FF0087
Heu Interpolation۰+۱۸۰
Composite On Orginalانتخاب شود

اگه مطالب گفته شده برای ایجاد یک اکولایزر خوب نیست می تونید ویدیوی آموزش ایجاد اکولایزر در افترافکت را تماشا کنید.
بقیه تنظیمات پنل افکت کنترل هم پیش فرض شون به نظرم مناسب است.

ویدیوی آموزش ایجاد اکولایزر در افترافکت

مطالعه بیشتر

دانلود آموزش ایجاد اکولایزر در افترافکت