آموزش طراحی کره سه بعدی در ایلاستریتور

بازدید: 1582 بازدید

آموزش ایلاستریتور طراحی سه بعدی کره

آموزش طراحی کره سه بعدی در ایلاستریتور

ما در این آموزش ایلاستریتور قصد داریم یک کره سه بعدی را طراحی کنیم. طراحی سه بعدی یکی از روش هایی است که شکل رسم شده را به صورت واقعی و جذاب نمایش می دهد. در ایلاستریتور ابزارهایی وجود دارند که به شما کمک می کنند به راحتی چنین شکل های سه بعدی را ترسیم کنید.

شما می توانید با استفاده از پانل رنگ ها و لایه ها و افکت های سه بعدی طراحی های زیبایی را انجام دهید. با مشاهده فیلم آموزش می توانید روش انجام این کار را یاد بگیرید.

 

مراحل طراحی سه بعدی کره در ایلاستریتور:

برای اینکه بتوانیم یک کره سه بعدی مشابه شکل بالا در ایلاستریتور ترسیم کنیم. باید مراحل زیر را دنبال کنیم. البته شما می توانید با ترفندهای دیگر شکل های سه بعدی زیبایی را ترسیم کنید.

ابتدا مستطیلی با رنگ دلخواه رسم می کنیم. ابعاد و رنگ مستطیل می تواند اختیاری باشد. سپس با ابزار star ستاره ای روی مستطیل رسم کرده و کپی هایی از آن ایجاد می کنیم. البته شما می توانید شکل متفاوتی را نیز بکار ببرید. سپس مستطیل و ستاره های رسم شده را انتخاب کرده و از پنل pathfinder گزینه minus front را انتخاب می کنیم. خب در این مرحله از شکل ایجاد شده کپی هایی را ایجاد می کنیم. حال شکل های ایجاد شده را انتخاب کرده و در پانل symbol با عنوان سمبل جدید ذخیره می کنیم.

در مرحله بعد برای ترسیم سه بعدی کره دایره ای در صفحه رسم می کنیم و گره سمت چپی آن را حذف می کنیم. سپس از منوی effect/3d/ ابزار revolve  را انتخاب کرده و از قسمت map art سمبل ایجاد شده را انتخاب می کنیم و تغییرات لازم را مطابق فیلم انجام می دهیم. سپس از منوی object/expand appearance را انتخاب کرده و رنگ لایه های مورد نظر را تغییر می دهیم. حال دایره ای سه بعدی در وسط شکل رسم می کنیم و لایه مربوط به آن را به مکان مورد نظر منتقل می کنیم.

مطالب مرتبط:
آموزش ایلاستریتور- طراحی گل آفتاب گردان
آموزش ایلاستریتور- طراحی پرنده

 

می توانید ویدیوی آموزش را به صورت آنلاین تماشا کنید و در صورت تمایل آن را از لینک زیر دانلود کنید.

آموزش طراحی کره سه بعدی در ایلاستریتور:

• کیفیت: FUll HD
• فرمت تصویری: MP4
• اندازه تصویر: ۱۰۸۰*۱۹۲۰
• نرخ فریم: ۱۰ فریم بر ثانیه
• طول فیلم: ۴:۱۲ دقیقه
• کیفیت صدا: استریو

برای دانلود رایگان محتوا در سایت میکس کده عضو شوید.
هرگونه کپی برداری از محتوای سایت با ذکر منبع مجاز است.

مطالعه بیشتر

دانلود آموزش طراحی کره سه بعدی در ایلاستریتور